Mijn naam is Monique Huizen, getrouwd met Patrick. Samen hebben we 3 dochters van 17, 15 en 9 jaar oud.

Wat ik het liefste doe? Kinderen begeleiden en meer zelfvertrouwen geven. Ze het gevoel geven dat ze meetellen in deze wereld. Dat anders denken niet raar is. Dat ze juist in dat unieke waardevol zijn! En dat zijn beelddenkers! Uniek!

Een stukje geschiedenis: De magere resultaten van onze oudste (slimme) dochter klopten niet. Bovendien was ze niet gelukkig. Voor ons genoeg aanleiding te zoeken naar oplossingen. Die vond ik bij Agnes Oosterveen van Praktijk Ik Leer Anders. Zij heeft onze oudste op het goede spoor geholpen. Dat spoor blijft hobbelig moet ik bekennen, maar is wel begaanbaar.

Doordat deze training zó veel heeft betekend voor onze dochter ben ik mezelf in deze materie gaan verdiepen en heb ik bij Agnes de opleiding tot gecertificeerd coach gedaan.

Ik heb geen professionele achtergrond in het onderwijs. Daarin speelt mee dat ik zelf nooit erg heb genoten van school; de “ouderwetse” manier van lesgeven sprak me niet aan; ik deed het liever (lekker eigenwijs) op mijn eigen manier. Van wie hebben die kinderen dat toch? Van mij dus, denk ik :o. Ik heb me er wel altijd over verbaasd. Ik ben best slim, bovengemiddeld slim, denk ik. Waarom dan niet die link met school? Waarom geen zin in verder leren?

Door de uitdagingen en problemen die onze dochters tegenkomen ben ik mijn eigen weg beter gaan begrijpen. Zonder in details te treden: in ons gezin spelen hoogbegaafdheid, hoogsensitiviteit en beelddenken een grote rol. Binnenshuis gaat alles prima (nou ja, meestal) maar buitenshuis is er weinig begrip; het blijft een zoektocht… Afwijken van het gemiddelde is (en blijft) lastig en vaak heel verdrietig.

Inmiddels zijn we een aantal scholen verder en een stuk wijzer. Geen enkele school is perfect. Het belangrijkst is dat de school meedenkt en communiceert. Dat je je samen verantwoordelijk voelt voor het kind….

Daarin kan deze training erg meehelpen. Het kind leert zelf de vertaling maken van de schoolstof naar zijn eigen manier van leren. Het kind gaat beter begrijpen hoe het zelf denkt, en dat dat op een andere manier is dan de anderen. Vaak zie je na de eerste sessie al verbeteringen in het handschrift en het lezen, en zeggen ze dat hun hoofd “opgeruimd” voelt. De totale training bestaat uit 4 sessies dus voor de kinderen is het overzichtelijk.

Alles oplossen kunnen we helaas niet. We kunnen het wel makkelijker maken voor het kind zodat het wat meer zelfvertrouwen en rust krijgt. Zo weer leert te vertrouwen op zichzelf. Daar gaat het om!

Mocht je meer willen weten; stuur even een mailtje of bel!

Groet,

Monique