- 1. Tips voor school
- 2. Communicatie en begeleiding op school
- 3. Instructie geven aan beelddenkers
- 4. Hulpmiddelen voor op school
- 5. Planning, tijd en praktisch
- 6. Beoordeling en toetsen
Beelddenkers hebben veel behoefte aan structuur en overzicht. Ze houden niet van veranderingen in het schema. Ze hebben weinig tijdsbesef; vinden het moeilijk in te schatten hoe lang ze de tijd hebben. Het is fijn als school hier rekening mee houdt.
[posts-by-tag tags=”schooltips-planning” number=”99″ excerpt=”true” excerpt_filter=”false” thumbnail=”true” order=”asc”]
Planning
- Zet huiswerk op het bord
- Geef hulp bij planning en maken huiswerk
Tijd
- Geef extra tijd voor proefwerken
- Geef ze meer tijd om informatie te verwerken.
- Geef ze tijd om antwoord te geven; ze reageren vaak wat langzamer op klassikaal gestelde vragen.
- Het kind heeft langer de tijd nodig, verkort de taken zodat het gelijk met de rest klaar is
Praktisch
- Zorg dat lees- en schrijf opdrachten betekenisvol en functioneel zijn.
- Herhaal veel.
- Geef extra tijd.
- Laat ze niet hun eigen taalwerk nakijken
- Laat ze niet zelf WRTS woordjes invoeren
Meer bekijken:
Hallo. Waarom kinderen zelf geen WRTS woordjes laten invullen?
Groet Ingeborg