Spring naar de content
Facebook
Pinterest
Linkedin
Envelope
Whatsapp
Ik leer in beelden
Zoeken naar:
Makkelijke dingen zijn soms moeilijker
Slechte werkhouding
Niet zo lekker in je vel
Negatief zelfbeeld
Behoefte aan een duidelijk doel
Sociale vaardigheden
Leren vanuit overzicht
Hoge toppen en diepe dalen
De concentratie verbeteren
Grote vrijheidszin
Zwakke concentratie
Chaoot eerste klas
Impulsief gedrag (primair denkproces)
Details over het hoofd zien
Complimenten: hoe wel en hoe niet!
Breuken
Werkwoorden
Werkboek Ik Leer Anders ~ Agnes Oosterveen-Hess
Metriek Stelsel
Leren en onthouden
Hooggevoeligheid (HSP) en beelddenken
Megan Castran: een typische beelddenker
Jill Bolte Taylor: helder inzicht door beroerte
A round peg in a square hole….
Communicatie met een beelddenker
Ik ben echt niet slim hoor, …
Ken je leerstijl
Hoogbegaafdheid en beelddenken
Zelfstandig leren
Hole in the wall – Suga Mitra
Met links schrijven
Rekenen
Taal: werkwoorden spellen
Gebed van de scholier
Problemen met lezen: klanken
Temple Grandin: Beelddenken en autisme
Pictoselector programmatuur voor pictogrammen
Mystudybar programmatuur
Meervoudige Intelligentie – Howard Gardner
Wat is beelddenken?
Ik denk in beelden, jij onderwijst in woorden – Jeffrey Freed
Taal
Concept mapping in de natuurkundeles
School
Beeldsamenvatting
Is je kind een beelddenker?
Jaap Murre: Rise and Decline of Verbal and Visuospatial Memory
Flowers are red
Beelddenkers en woorddenkers
Tips voor ouders
Tafels leren
Howard Gardner: Spatial intelligence
Hoe maak je een mindmap?
Where good ideas come from by Steven Johnson
Upside-Down Brilliance – L.K. Kreger Silverman
Lege woorden overslaan
Informatieproces
Stoelentest
Time timer
Werkboek Ik leer Anders
Omgekeerd Briljant: De visueel-ruimtelijke leerling Linda Kreger-Silverman
Left Brain Vs Right Brain Education
Test: links of rechts geörienteerd
Sir Ken Robinson op youtube
Jeffrey Freed op Youtube (3 delen)
Aditi Shankardass: A second opinion on learning disorders
Topdown leren; vanuit een totaalbeeld
Voordelen van beelddenken
Taalkundige ontwikkeling
Beroemde beelddenkers
Disclaimer
Wiskunde
Planbord voor kinderen maken
Karaktervergelijking
Ben jij een beelddenker?
Welkom
Training
Contact
Rommel in het hoofd
Onderpresteren
Gedrag en persoonlijkheid
Moeite met tijdsdruk
Moeilijk automatiseren
Problemen met tijd en volgorde
Slechte planning en weinig tijdsbesef
Zwakke concentratie
Beelddenkers leren anders
Slecht handschrift, mogelijk dysgrafie
Problemen met rekenen, mogelijk dyscalculie
Problemen met taal, mogelijk dyslexie
Leer als een speer – Jan-Willem van den Brandhof
Visual-spatial Learners – Alexandra Shires Golon
De Gave van Dyslexie – Ronald D. Davis
S.O.S. Brein – Bernard Lernout & Inge Provost
Zo is leren leuk – W. Endres
Wie ben ik?
« Terug
Page
1
Page
2
Page
3
Page
4
Verder »