Welkom

Welkom!

Het onderwijs biedt leerstof talig aan: gestructureerd, in kleine porties met accent op de verschillen. Beelddenkers denken liever in beelden: ze willen overzicht, werken vanuit het geheel en zoeken de samenhang.

Vaak is niet de leerstof het probleem maar de manier van aanbieden en verwerken van de stof. Het lesmateriaal wordt niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers hierdoor een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat de stof nog steeds  op de ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar jouw manier van denken.

Direct resultaat

Doordat we de lesstof op de juiste manier aanbieden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat, als we overschakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden.

Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Denk je nu: “Hmmm… direct resultaat is te mooi om waar te zijn…”. Klik dan hier naar de site www.ikleeranders.nl  en lees de verhalen uit de praktijk van ouders en kinderen.

Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Ervaar zelf of deze leermethode ook voor jou werkt. Leerproblemen aanpakken met de training ‘Ik leer anders’ is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. De leeftijd om deze techniek aan te leren is vanaf 5 jaar tot 100!

Iedereen gebruikt het zelfde informatieproces:

  1.  opnemen

  2.  verwerken

  3.  opslaan/onthouden

  4.  gebruiken

 

Per persoon verschilt de voorkeur van het opnemen,verwerken en onthouden van de informatie (informatiesysteem):

  1.  horen (auditief)

  2.  voelen (kinetisch)

  3.  denken (auditief digitaal)

  4. zien (visueel = beelddenken)

Denk aan het woord stoel. Wat zie je?

Zie je de letters S-T-O-E-L (auditief digitaal) of zie je een plaatje van een stoel? (visueel).

Zie je een plaatje? Bekijk dan de karaktervergelijking en doe de test voor beelddenkers.

‘Ik leer in beelden, jij onderwijst in woorden’Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzen. Logisch, want de meerderheid van de mensen (±95%) leert auditief digitaal (via het gehoor). Slechts een kleine groep leert visueel.

Tijdens de training ‘Ik leer anders’ leer je zelf de lesstof te vertalen naar beelden zodat het wel binnen jouw informatiesysteem past. Deze techniek leer je zelf toepassen binnen vier sessies! Jonge kinderen leren de techniek samen met hun ouders.

De informatie krijgt een vaste plek in het hoofd. Hiermee krijgt je grip op het opslaan, verwerken en onthouden van de aangeboden leerstof en kan je bij toetsing de informatie makkelijk terug vinden in je geheugen. Dit geeft ook rust in je hoofd.

Geef hieronder je reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *